Oom agent is klaar, spelen maar!
Weer heb ik een nieuwe figuur aan het Jan Klaassenspel toegevoegd. Weer iemand van het gezag waar Jan het tegen op kan of moet nemen. De agent. De agent bewaakt natuurlijk de orde in de poppenkast en zit achter de boef aan. De boef/dief die nog gemaakt moet gaan worden. De agent zal Jan natuurlijk op het rechte pad proberen te houden. Maar of dat ook gaat lukken.
Op het moment dat ik dit schrijf heeft de agent net als de generaal nog niet echt een rol of functie binnen een van mijn Jan Klaassen verhalen. Ik zal nog de nodige filmpjes op het internet moeten bekijken om inspiratie op te doen voor mijn versie met de agent.
Worstjesmaker
In de Engelse versie verdwijnt de agent op een gegeven moment in de worstenmaak machine. Hij gaat er aan de bovenkant in en komt er als een worst aan de zijkant weer uit.
In de kleuren van zijn politie uniform. Maar of ik het in mijn versie ook zo ver laat komen? Overigens wat met de agent gebeurt kan ook in de Engelse versie met de baby van Jan en Katrijn gebeuren. Gelukkig is het proces omkeerbaar en komt de baby weer heelhuids terug. Immers als je de worst terug duwt keert de baby weer heelhuids terug.
Mocht tijdens mijn spel nu de sterke arm nodig zijn. Dan heb ik hem.
Detail
Heb je de foto al goed bekeken? Op zijn pet zit het logo van de Nederlandse politie. Het is echter een gespiegelde versie en is het randje van het boek in het logo dichtgemaakt. Valt je nog iets op? Zijn jas en broek zijn gemaakt van dezelfde stof. Toch is zijn jas lichter dan zijn broek. Dat komt omdat de broek de vleug van het ribfluweel mee heeft en de jas niet. Daardoor lijkt de broek donkerder.