Poppentheater Cassiopeia in de Cloud
De laatste tijd kwam het steeds meer voor dat legitieme emails die verzonden werden uit mijn contactformulieren op de website in mijn spambox terecht kwamen. Aan die spambox besteedde ik eigenlijk nauwelijks aandacht. Het is toch alleen maar spam dacht ik. Tot ik de spambox eens ging filteren op een term die in de onderwerpregel staat als je bij de website een formulier invult. Toen bleek dat er toch wel een groot aantal legitieme mails in de spambox te zitten. Een aantal waren al heel lang geleden gestuurd. Ik ben mogelijk hierdoor omzet misgelopen.
De les die ik hier uit leerde was dat ik met grote regelmaat de spambox moest controleren op mail dat geen spam was.
Nog meer spam
Sinds dat mijn hosting partij naar een andere webmail provider was overgestapt nam het aantal spamberichten schrikbarend toe. Per dag wel tientallen keren hetzelfde bericht. Daar kun je je tegen wapenen door spamfilters in te stellen maar, dat hielp maar ten dele. Per dag gooide ik wel meer dan 50 spamberichten weg. Langzaam werd het toch wel een ware plaag.
Mail komt niet meer aan
Doordat het versturen van mail aan striktere/strengere regels is onderworpen sinds enige tijd, kwam het wel eens voor dat mijn mail ook bij mijn klanten in de spambox terechtkwam. Daar waarschuw ik al voor op de bedankpagina die je te zien krijgt als je een formulier hebt ingevuld. Dat mocht mijn antwoord uitblijven hij waarschijnlijk in de spam is beland.
Het begon ook voor te komen dat mijn mailtje helemaal niet meer werd bezorgd en ik hem per kerende post weer terugkreeg. Voor berichten naar Gmailaccounts kregen er last van. Daarom kaartte ik het probleem aan bij mijn website hoster.
Pop3 ouderwets
De hoster wist mij te vertellen dat POP3 mailboxen eigenlijk ouderwets zijn en dat ik beter over kon stappen naar de clouddiensten van Google of Microsoft. Voordeel is dat je overal ter wereld bij je email kan en je documenten kunt bewerken. Je hoeft niet meer thuis achter een PC te zitten. Best handig. Ook verloopt de email afhandeling nu via de cloud. Hetgeen een boel spam zal gaan schelen. Ook hoef ik nu minder bang te zijn dat mijn berichten in de spambox belanden en dat mijn mailtjes niet meer worden geweigerd. Daarom ben ik nu toch overgestapt naar een betaalde clouddienst.